Skip to content
April 11, 2011 / joninews

William Dunbar but how ended up working for Iranian TV?

William Dunbar called a dweeb for NED by some……latest update; I am totally confused, I thought he liked Georgia and Georgians!!!

RT, a round-the-clock English-language news channel, started broadcasting on 10 December 2005 and is available worldwide via satellite. The TV station is funded by the state owned RIA-Novosti News agency. By its own account RT regularly airs news as well as “many aspects of Russian history, cultureand opinions. Our special projects are specifically tailored to accustom the international audience with the Russian perspective.” In general it is steering clear of criticism of the President and the government, and the Russian opposition is not given a platform to air its views. (See also  ESI  picture story Mainstream views on Russian TV)

During the 2008 Caucasus War, William Dunbar, a journalist at Russia Today, resigned from RT after criticizing the channel’s pro-Russian bias.He told the Moscow Times that a series of video satellite feeds that he had scheduled for 11 August had been scrapped because they reported the Russian bombing of targets inside Georgia. “The real news, the real facts of the matter, didn’t conform to what theywere trying to report, and therefore, they wouldn’t let me report it. I felt that I had no choice but to resign”, Dunbar was quoted as saying. One senior journalist at Russia Today called Dunbar’s allegations of bias “nonsense”. “The Russian coverage I have seen has been much better than much WILLIAM DUNBAR, called a dweeb for NED by some……latest update

RT, a round-the-clock English-language news channel, started broadcasting on 10 December 2005  and is available worldwide via satellite. The TV station is funded  by the state owned RIA-Novosti  news agency. By its own account RT regularly airs news as well as “many aspects of Russian history, culture and opinions. Our special projects are specifically tailored to accustom the international  audience with the Russian perspective.” In general it is steering clear of criticism of the President and the government, and the Russian opposition is not given a platform to air its views. (See also  ESI  picture story Mainstream views on Russian TV)/ During the 2008 Caucasus War, William Dunbar, a journalist at Russia Today, resigned from RT after  criticizing the channel’s pro-Russian bias. He told the Moscow Times that a series of video satellite  feeds that he had scheduled for 11 August had been scrapped because they reported the Russian  bombing of targets inside Georgia. “The real news, the real facts of the matter, didn’t conform to what they were trying to report, and therefore, they wouldn’t let me report it. I felt that I had no choice but to resign”, Dunbar was quoted as saying. One senior journalist at Russia Today called Dunbar’s  allegations of bias “nonsense”. “The Russian coverage I have seen has been much better than much of the Western coverage,” he said. “My view is that Russia Today is not particularly biased at all. When  you look at the Western media, there is a lot of genuflection towards the powers that be. Russian news coverage is largely pro-Russia, but that is to be expected.” http://www.pri.org/theworld/?q=node/20092 (an interview with William Dunbar)

According to RT’s website the channel set up a bureau in Tskhinvali, the capital of South Ossetia, after the August 2008 conflict the Western coverage,” he said. “My view is that Russia Today is not particularly biased at all. When you look at the Western media, there is a lot of genuflection towards the powers that be. Russian news coverage is largely pro-Russia, but that is to be expected.”http://www.pri.org/theworld/?q=node/20092  (an interview with William Dunbar)According to RT’s website the channel set up a bureau in Tskhinvali, the capital of South Ossetia, after the August 2008 conflict.

-- http://www.fastmail.fm - Email service worth paying for. Try it for free
Advertisements

2 Comments

Leave a Comment
  1. John Bradford / Apr 11 2011 11:30 pm

    He seems to be a little cunt and hang out in the gay bars in Tbilisi.

  2. Helene Gamkrelidze / Apr 22 2011 11:31 pm

    I like the comments section, especially from Russian Today. Cannot work for Russia Today because of his ethics but can for Iranian State TV, VERY INTERESTING.

    But this interview was at August 2008 …..

    http://media-day.ru/opinion/interview/4430/ Here they are writing about Dunbar and Russia Today on September 2009….

    I don’t get about Iranian TV? This person refused to continue working for Russian Today and ended up working for Iranian TV. That is going all the other way, and so much for the balance reporting, this guy is in it for the money, or some special agenda.

    http://www.pri.org/theworld/?q=node/20092

    Listen to his interview over South Ossetia.

    Very Strange.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: