Skip to content
October 5, 2012 / joninews

Georgian Penitentiary System: “Sadistic wolves guarding the sheep” – it continues!!!

No time to translate this – first hand account of what goes on in Georgian Prison System, please distribute to your Georgian Media Contacts and HR Organizations, Missions, etc. This can be rewritten – provided the author approves;  it is being posted on various blogs within the hour.
Saakashvili’s fate, Sadistic wolves guarding the sheep
Just one from among many horror stories: Georgian Penitentiary System
“Sadistic wolves guarding the sheep” – it continues!!!

ამა წლის  7 ივლისს,  ჩემი პარტნიორი და მეგობარი გიორგი ქებურია,  წარსულში მის ბიზნესში არესბული პრბლემების გამო, იქნა დაპატიმრებული და ამჯამადაც იმყოფება წინასაგამოძიებო დაკავებაში. ის  იმყოფება გლდანის ნომერ 7-ე  საპყრობილეში. მე არ მომცეს  მასთან შეხვედრის უფლება და აგრეთვე იურისტებმაც ვერ შეძლეს გაერკვიათ მისი დაპატიმრების მიზეზი. სასამართლო პროცესი ჯერ არ შემდგარა. გასაკვირია ის, რომ მისი ოჯახის წევრები და ადვოკატიც მის შესახებ ვერ საუბრობენ შიშის გამო. ჩვენთვის გაურკვეველია მისი  დაჭერის რეალური   მიზეზი. ნიდერლანდების სამოფოს ელჩიც კი, რომელც მას შეხვდა სანამ დაიჭერდნენ არაფერს ამბობს რადგან მისი თქმით ეს ისტორია იმდენად არის „შეთითხნილი“ რომ  ეშინია საქმეში ჩარევის. გიორგი ითხოვდა ბიბლიას მაგრამ მისმა ადვოკატმა უუფლებოობის გამო ვერ გადასცა მას ბიბლია.

ამა წლის  4 ოკტომბერს  5:30 საათზე  მე შევედი საპყრობილის შენობაში და წარვადგინე ჩემი პასპორტი,  ვთქვი რომ მე ვარ იეჰოვას მოწმე,  ვთხოვე რომ უფლება მოეცათ შევსულიყავი  ჩემს პარტნიორ გიორი ქებურიასთან. მე  შემიშვეს ყოველგვარი დაბრკოლების გარეშე და შემახვედრეს გიორგის. ეს შეხვედრა, რა თქმა უნდა, იყო ძალიან ემოციური.  მან ძალიან დაიკლო წონაში და მიამბო ყველაფერი, რაც მას გადახდა იმ წუთიდან რაც ის ციხეში მოხვდა. მე არც კი შემეძლო წარმომედგინა რომ საქართველოს საზოგადოებაში შესაძლებელი იყო ადამიანებს ემოქმედათ როგორც ცხოველთა ჯოგს, რადგან როგორც მე გავიგე პოლიციელები ძალადობენ, აწამებენ და ყოველგვარ სიბინძურეს სჩადიან ადამიანებზე როგორც კი ისინი მათ ხელში ვარდებიან… მე მოვინახულე გიორგი N 2 ოთახში, რომელიც  კარგად იყო აღჭურვილი კამერებითა და მოსასმენი საშუალებებით . მთლიანობაში გიორგის ვესაუბრე 45 წუთის განმავლობაში და გავოცდი მისი რწმენის ძალით, რომლიც ჩემთვის  ძალიან  შთამბეჭდავი იყო. ის არ გატეხილა 3 თვის წამების შემდეგად და ის არა მარტო თავის თავზე წუხდა არამედ ის წუხდა ჩემზე. მე ტირილი მინდოდა მაგრამ ციხის შიგნით არ შემეძლო და როდესაც გამოვედი ტირილი დავიწყე. ეს პიროვნება როგორც კი მოხვდა ციხეში  ლოცულობდა პირველი დღიდანვე და იყენებდა ადგილობრივ ბიბლიას რომელსაც არავინ კითხულობდა ამ ციხეში,  და მან  უჩვენა პოლიციელებს ვინ ვინ არის.

დღეს მე ვცადე რომ შევსულიყავი ამ ციხეში ჩემს რამოდენიმე მეგობართან ერთად.  ერთერთი მათგანი  არის ამერიკის მოქალაქე, ჟურნალისტი და ადამიანის უფლებათა დამცველი. გუშინ გიორგის დავპირდი რომ შემდეგ დღეს მას ვინახულებდი და დავეხმარებოდი გამოსულიყო ერთ ერთი ყველაზე ბინძური ადგილიდან  რომელიც კი საქართველოში არსებობს მაგრამ ციხის თანამშრობლებმა მე და ჩემს მეგობრებს არ დაგვრთეს ნება რომ გიორგი გვენახულა. ისინი გვატყუებდნენ ჩვენ და ყოველგვარ მიზეზს იგონებდნენ რათა არ შევეშვით მის სანახავად. ხან ერთ მიზეზს იგონებდნენ და ხან მეორეს. თავიდან გვითხრეს რომ ჟურნალისტები და  ადამიანის უფლებათა დამცველები არ არიან უფლებამოსილნი რომ შევიდნენ პატიმრის  მოსანახულებლად (აგვიხსნეს რომ კანონმდებლობის მიხედვით მხოლოდ ნათესავებს შეუძლიათ ის ინახულონ და ეს კანონმდებლობა მხოლოდ ვებ გვერდზე შეგვიძლია ვიხილოთ, ეს  კი ადმიანის უფლებების დარღვევაა. როდესაც ჩემმა მეგობარმა ითხოვა ის შეეშვათ როგორც ჟურნალისტი და ადამიანის უფლებების დამცველი, მას უარი უთხრეს და ცილი დასწამეს როგორც პროვოკაციის ჩამდენს.  ჩვენ დაგვცინეს. დარეკეს ადამიანის უფლებათა ცენტრში რათა შეემოწმებინათ ნამდვილად იყო იგი გამოგზავნილი ვინმეს მიერ ამ ცენტრიდან თუ არა. ამოწმებდნენ კავშირებს. აქედან ნათლად  ჩანს რომ  შსს და ადამიანის უფლებათა ცენტრები  ერთმანეთთან კავშირშია. ისინი კონტროლს უწევენ ყველა ადამიანის უფლებების ორგანიზაციებსაც და თავიანთი დამსმენები ჰყავთ ამ ორგანიზაციებში ). ამის შემდეგ   გვითხრეს რომ უკვე ძალიან გვიანი იყო ციხეში შესასვლელად (18:00 საათი) მაგრამ ეს იყო აშკარა ტყულილი ციხის ადმისინსტრაციის მხრიდან, რადგან  გუშინ  მე  შევედი ციხეში16 საათსა და  45 წუთზე.  მათ შეგვიქმნეს ახალი  დაბრკოლება და  გვითხრეს რომ გუშინ დაუშვეს გამონაკლისი და ახლა კი კანონის მიხედვით უნდა იმოქმედონ, ხოლო ჩვენ უნდა გვეთხოვა ნებართვა  ციხეების დეპარტამენტიდან  რომელიც მდებარეობს გორგასლის  83 ში.  ჩვენ ძალიან დაგვაფიქრა თუ რატომ შემიშვეს პირველად , იქნებ იმიტომ რომ მე ხელში ბიბლია მქონდა და იეჰოვას მოწმეთა ლიტერატურა?

მე ვწერ ჩემს შთაბეჭდილებას, იმას  რაც მე ვნახე  პირადად ამ დღეებში,  იმას რაც გადახდა ჩემს პარტნიორ გიორგი ქებულიას.  ერთადერთი რამაც მე გამაოცა ამ ციხეში ეს არ იყო თანამედროვე   ულამაზესი შენობა რომელიც სახელდახელოდ გაკეთდა, არამედ გიორგის  პიროვნული სიძლიერე და გაუტეხელობა, რომელიც ამ ციხეში სრულ სიბნელეში იმყოფება. და ასევე, რამაც მე ძალზე გამაოცა, იყო ის  რომ მე ყველა კორიდორში  ვხედავდი   რელიგიის სიმბოლოებს და მამაოებს ჩაცმულს შავებში, მაგრამ როგორ   მოხდა ის,  რომ ამ სასულიერო პირებს არასოდეს გამოუტანიათ ციხის გარეთ ის ამბავი რაც სინამდვილეში ხდება ქართულ ციხეებში? ეს იმიტომ ხდება, რომ მთელი სისტემა სიბნელემ მოიცვა.  ეს ამბავი ციხის გარეთ გამოვიდა მხოლოდ იმ საქვეყნოდ ცნობილი დოკუმენტური მასალის შამდეგ რაც ტელევიზიით იყო გაშუქებული. მიუხედავად ამისა ყველამ იცოდა ამ ამბის შესახებ: პატიმრებმა, ოჯახის წევრაბმა, ადამიანის უფლებების დამცველებმა, თუმცა შისისგან არავის ხმა არ ამოუღია.

მე ასევე დავინახე  ერთ ერთი თანამედროვედ გაფორმებული ტრანსპორანტი რომელიც იყო გამოფენილი ციხის  დარბაზში. მაზე ეწერა რომ ეს ციხე 2011 წელს  იყო  თვალსაჩინო ამ ქვეყანაში და  აკმაყოფილებდა ყველა პირობას რომელიც კი ევროპის სტანდარტებითაა გათვალისწინებული.

გიორგი ქებურიას გადმოცემიოთ  ციხის ადმინისტრაციიდან 85 ადამიანი პირადად იყო ჩართული პატმრების წამებაში და ისინი კვლავაც იკავებენ თავიანთ თანამდებობებს. ყველა წამების ხერხები რომლებსაც ისინი იყენებდნენ ქებურიას წინაარმდეგ თქვენ შეგიძლიათ ჰკითხოთ თავად ქებურიას და მის თანამესაკნეებს ვინც მასთან ერთად იყო ციხეში.  მათ არ ეშინიათ რომ თქვან სიმართლე გაგიმხილონ.

მე  რამოდენიმე  წელია  ვცხოვრობ საქართველოში და  რაც მე ვნახე ეს არის ის რომ დემოკრატია საქართველოში უფრო მიკი მაუსის დემოკრატიას ჰგავს რომელიც არ არის დემოკრატია. ქრისტიანობის  ყველაზე ძირითადი ღირებულება არის სიყვარული და თანადგომა, მარამ ციხის მაგალითმა გვიჩვენა რომ ძირითადი ღირებულება პოლიციის ხელკეტი და ცოცხი ყოფილა და ასევე ერთი ძალიან  „ცუდი სიტყვა“.

იმ წუთიდან რაც ის შევიდა ციხეში, იმის ნაცვლად რომ მისთვის აეხსნათ ადამიანის უფლები, ის  20 პოლიციელმა სცემა. როდესაც პატიმარი შედის ციხეში პირველად მისი უფლებები უნდა აუხსნან და ციხის წესები.  ეს არის ჩვეულებრივი პრაქტიკა ციხეში. თუმცა საპირისპიროდ,  როდესაც ახალი პატიმარი შედის ციხეში მას სცემენ ხელკეტებით, აყენებენ  შეურაცყოფას, ამცირებენ და ეუბნებიან რომ ის არასოდეს გამოვა ამ ციხიდან ცოცხალი.  გიორგის პირადად დაემუქრნენ რომ ის არასოდეს გამოვიდოდა ციხიდან. იმის შემდეგ რაც ის პირველად სცემეს,  გიორგი 3 დღის განმავლობაში ვერ დგებოდა ლოგინიდან და არ შეეძლო სიარული. 7 დღის განმავლობაში მას არ აძლევდნენ უფლებას რომ ტანზე გამოეცვალა და ტანი დაებანა, რაც წამების ასევე ერთერთი ფორმაა.

გიორგი ქებურია  მარტოდ მარტო იყო  ადმინისტრაციის 100 წარმოდმადგენელის  წინააღმდეგ.  მას ისე  ეპყრობოდნენ როგორც გარეული მხეცები.  ბოლოს ქებურიამ მე მითხრა როდესაც N 2  ოთახს ვტოვებდი: „ვილ ჩვენ ძმები ვართ და ჩვენ გვყავს მამა რომელსაც ვუყვარვართ. ამ მამის სახელია იეჰოვა და ყველამ ამ ციხეში ახლა უკვე  იცის მისი სახელი. ყველა ის ადამიანი, ვინც ეს ჩაიდინა, პასუხს აგებს მის წინაშე  იმის ჩათვლით ვინც ეს საშინელება დაუკვეთა (მიშა სააკაშვილის პრეზიდენტის ჩათვლით). უფალი  ყველაფერს ხედავს“  ღმეთი ჩაანაცვლებს  სააკაშვილს, რადგან მან ჩემი მეგობარი აწამა.

დანაშაული რომელიც ამ  პატიმრებმა ჩაიდინეს არაფერია იმასთან შედარებით რაც ციხის ადმინისტრაციამ და სახელმწიფომ  ჩაიდინა   ამ პატიმრების წინააღმდეგ . ამის შემდეგ როგორ შეუძლიათ მათ დაბრუნდნენ თავინთ სახლებში და თვალებში ჩახედონ თავიანთ შვილებს და ოჯახის წევრებს? მე პირადად გაოგნებული ვარ მომხდარის გამო.

რაც ყველაზე შემაშფოთებელია გურამ დონაძემ, (ყოფილმა შსს-ს პრესცენტრის უფროსმა და რეალ ტვ-ს უფროსმა ვისაც ახლო კავშირები აქვს ბაჩო ახალაიასა და ტაკო ახალაიასთან), გლდანის ციხის დირექტორმა, უნდა ჩაატაროს რეფორმები  ამ ციხეში.  ეს ადამიანი ჩართული იყო სანდრო გირგვილანის მკვლელობის  და წამების საქმეში. ეს საქმე ჰგავს მგლის და კრავის ისტორიას.  ასეთ პიროვნებას არა აქვს უფლება იმუშაოს საპასუხისმგებლო თანამდებობაძე- აღნიშნა ამერიკელმა  ადმანის  უფლებათა დამცველმა.

მისი დაკავების 3 თვის შემდეგ იბადება კითხვა თუ რატომ არის ის ამდენ ხანს ციხეში? ეს არის მიკი მაუსის ისტორია და არა დემოკრატია. მან აქამდე არ იცის რისთვის არის დაკავებული. მასთვის ბრალი არ წაუყენებიათ.   ის დაჭერილია  მხოლოდ იმის საფუძველზე რომ ვინმე პიროვნებამ მასზე საჩივარი დაწერა და ეს არავის გამოუძიებია.

დაწერილია  გლდანის N7 საპკრობილეს მონახულების შემდეგ

ვილიამ ვან დერ ვეიდეს  ნიდერლანდების სამეფოს მოქალქის  და ჯეფრი სილვერმანის მიერ

Translated by Joni Simonishivli, et. al.
-- http://www.fastmail.fm - A fast, anti-spam email service.
One Comment

Leave a Comment
  1. John Bradford / Oct 6 2012 6:25 am

    Very interesting article.

    The political situation here is about the same (minus prison scandal). Yanukovitch is courting Moscow and isolating Ukraine more and more from western Europe. His new law of having Russian as a language of choice and second official language for Ukrainian citizens, alienated western Ukraine. Plus many concessions the government did to the Putin i.e. the lease of the Sevastopol base for one. All his serious political opponents are in jail. The legislative election are coming, and there is more and more talk of secession from the western part of Ukraine. Interesting development to come.

Leave a Reply

